Také rádi seznamujete a propojujete? A děláte to správně?

Communication-BW

Rozhodně nejsem profesionální networker, ale pokud vidím, že propojení dvou lidí, které znám, je užitečné, tak propojuji velmi rád. Beru to naprosto automaticky…

Ale jak propojit dva neznámé lidi? (Skoro) každý z nás to dělá, pokud ne na místě, tak většinou e-mailem, ale málokdo dobře…

V krátkosti:

  • Většina lidí napíše e-mail na obě strany, které chce propojit s tím, že by pro ně bylo dobré se poznat.
  • Nedělejte to. NEposílejte e-mail oběma stranám, které se vzájemně neznají.
  • S jednou stranou jste většinou domluveni osobně, ta svůj zájem již vyjádřila, ostatně díky tomu vás propojení napadlo. Pošlete tedy nejdříve e-mail pouze straně druhé, se kterou tu první chcete propojit (tedy žádné .CC či dokonce .BCC na stranu první).
  • Počkejte na vyjádření a obě strany e-mailem propojte až poté, co dotyčný/á potvrdí zájem se seznámit či setkat.
  • Ale nejen výměnou e-mailu / mobilního čísla, ale také přidáním kontextu – 1-2 vět, proč dotyčné propojujete, případně čemu se věnují. Přeci jenom už mohlo uplynout i více dní a připomenutí je na místě.

A proč toto všechno?

Je to jednoduché, pokud někoho propojuji, chci, aby toto propojení bylo užitečné, dotyčným něco přineslo … a také aby situace, se kterou si mne budou případně pamatovat, pro ně byla příjemná.

Takže mi to zabere o 2 minuty déle, o 1 e-mail více, ale vyhnu se tak nátlaku na jednu či druhou stranu, že se musí ozvat, musí se sejít nebo zavolat.

Maličkost, kterou považuji za velmi užitečnou 🙂 A to nejen pro obchodníky, ale obecně, vždyť šířit pozitivní emoce a atmosféru je občas tak jednoduché 🙂

… a mimochodem, takovéto propojení Vám dává další důvod, proč se jedné či druhé straně za pár dní či týdnů ozvat a navázat na diskusi o jiných tématech, obchodních příležitostech, Vaší vlastní žádostí o propojení atd.

Originál článku, který mne před pár lety inspiroval je ZDE